Jack n Jill


Idag är jag slutkörd... fast det kanske inte är så farligt men ändå. Min kollega va hemma och vabba och vi hade ingen vikarie. 
Så det fick bli en innedag med kidzen på vår avdelning. 

När jag kom hem från jobbet så klädde jag på mig 4 lager tröjor å två par byxor och gick ett varv runt körkan. Vantar, mössa och jacka fick oxå hänka på. 

Efter promenaden blev det en liten dusch och iordningsfix till torsdagsdansen. Det var Jack n Jill tävling på klubben. Man fick fyra chanser att gå vidare.... jag åkte ut efter dem där fyra chanserna. Såå bättre lycka näst gång. 

Hur går Jack n Jill till? 
Killarna ställler sig i en ring och tjejerna bakom killarna. Sedan slår ledaren 2 tärningar. Tjejerna ska gå så många steg som tärningen visar till höger. 
Då har man fått en partner att dansa med i en runda. Om domaren då tycker att man dansar bra berättar han det och man får gå upp på scen där alla som gått vidare står. Sedan gör man om detta tre gånger till. De som inte gått vidare då har "åkt ut". 
Efter de fyra chanserna får de som står på scen gå ner och dansa. Sedan fortsätter det så tills det står ett par kvar på golvet. 

Nu blir det godnatt! :)

(null)

(null)
 
(Bild: Björn Engström)

Kommentarer:

1 Kim Nordlund:

Jag dansade som en kratta men var roligt och det är huvudsaken.

Kommentera här: