Morsdag

Idag är det morsdag. Det har vi firat med lunch och fika hemma hos mormor och morfar. Vi kom dit lite senare än bestämd tid för mamma och pappa hade inte kommit hem från Stockholm då när vi tänkt åka. 
Till lunch blev det kött, potatis, sås, kokta morötter, bröd och massor av annat gott. 
Till efterrätt blev det glass (typ 7 olika sorter), kladdkaka, och lingonparafait (tror jag att det heter). 
Efter maten och efterrätten tog jag och brorsan en vandringstur genom Årsta, där vi bodde för ett x antal år sedan. Vi kikade även till lägenheterna där morbror och gammelmormor bodde förr. Vi gick oxå förbi Kamomillens förskola, där både jag och brorsan gick.
Hemma hos mormor och morfar fick jag träffa min syssling Nils, 2 veckor gammal ca. Supersöt liten beeeebis.
Sedan drog vi till Gränby och shoppade lite till min förkylning. Dödsförkyld. 
Sen blev det hemgång. Nu sitter jag i soffan och bara är! :)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera här: