Orolig dag på jobbet

Imorse åkte jag till jobbet med en orolig känsla. Esmeralda råkade ut för slagsmål eller nå liknade igårkväll med någon annan katt. 

Jag släppte ut katterna igår när jag kom hem från farmor och farfar. Efter en timme hör jag kattvårl utanför, så jag lyfter arslet ur soffan och rusar ut. Esmeralda kommer i full fart inspringandes medan katten hon hade precis bakom sig väjer och springer iväg. 
Jag hör att något rasar ner på golvet, jag springer in efter Esmeralda och kollar hur hon mår. Hon hade hoppat upp på fönsterbrädan i vardagsrummet och satt där och morrade och fräste till Vilda och även mig. Tror jag aldrig varit så rädd som just i den stunden för mina katter.
Efter en stund ser jag att Esmeralda kisar med ena ögat. Då började jag fundera om hon blivit klöst i ögat. Jag googlade och såg att man skulle åka direkt till veterinären om katten väljer att blunda med ena ögat. 
Så imorse när jag vaknade så kollade jag till Esmeralda innan jag gick till jobbet. Det såg ut som hon hade lite ont, hon låg även där katterna ALDRIG ligger annars. Men jag tog mig till jobbet och var superorolig för henne. 
När jag kom hem efter 18 någon gång, skyndade jag mig in så jag kunde se hur hon mådde efter idag. Hon verkade vara som vanligt igen. Men hon vägrade att gå ut idag, även om jag haft dörren öppen hela kvällen. 
Skönt att det var okej! ♥️ 

Annars så har dagen varit bra på jobbet. Jag stängde. På vägen hem köpte jag present till mormor som fyller år i helgen. 
När jag kom hem tog jag mig en dusch, och sedan planterade jag ner blomman som jag köpte igår. Hortensia kanske den heter... hmm, det finns så mycket blomnamn. Haha. Jag drog i mig en hel honungsmelon när jag kollade på Wahlgrens Värld oxå, hehhee...

Nu ligger jag i sängen under täcket med två ögon som svider och en katt på magen. 
Så nu är det dags att släcka lampan i guess och ladda inför morgondagen. Sommarfest på jobbet, wihoooo!

(null)
(null)





Kommentera här: